Søk i denne bloggen

fredag 17. juni 2016

Tuvas tre triste

Jeg er ei 14 år gammel jente som heter Tuva Ingvarsdóttir og har denne uken jobbet på biblioteket. Jeg går i niende klasse på Gjesdal ungdomsskole hvor vi har hatt arbeidsuke denne uken. Her er mine tre favorittbøker.

Eleanor & Park- Rainbow Rowell
En kjærlighetsroman
Eleanor er ei jente som lever et vanskelig liv med en voldelig stefar i huset. Hun ser ingenting positivt i livet før hun møter Park. En litt uvanlig kjærlighetshistorie, som man får sett fra begge hovedpersonene. Jeg likte karakterene i denne boka, og at de hadde fått et særpreg ved seg. Forfatteren skriver med mye humor, og med mange livlige sammenligninger som setter bilder på handlingene.









Før jeg faller- Lauren Oliver  

Ung livet
Samantha Kingston er ei populær jente som har alt. Klokka 00.42, fredag 12. februar er livet hennes slutt. Eller er det? Hun våkner og innser at hun har fått sju sjanser til å rette opp i en tragisk feil. For hver gang forstår hun mer og mer, og blir klokere og klokere.
Jeg likte denne boka fordi den var annerledes enn de andre kjærlighets bøkene jeg har lest. Boka er spennende fra første side, og vanskelig å legge fra seg.






Tims Tragedie- Elizabeth Laban

En kjærlighetsroman
Duncan skal begynne på internatskolen Irving hvor det er en tradisjon at de som gir ifra seg rommet legger igjen en liten «skatt» til den som skal ta over. Duncans «skatt» er en stabel med CD-er, som viser seg å være fylt med stemmen til Tim Macbeth og hans tragedie.
Noe jeg likte med denne boka var at vi høre to historier; historien om Duncan som akkurat har begynt på Irving skole og kjærlighetstragedien til Tim som Duncan ufrivillig ble innblandet i.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar