Søk i denne bloggen

torsdag 13. januar 2011

Den som ikkje har gøymt seg no av Arnfinn Kolerud


Dette er ikke anmeldelse av boka. Det er kun et sitat fra boken jeg vil dele. Jeg har ikke lest boken ferdig, og kommer nok ikke til å gjøre det. Husk det, dersom du ikke liker boken er det lov å ikke lese ferdig.

Jeg plukket opp denne da det ble sagt den var morsom, og morsomme ungdomsbøker er sjeldnere enn nyttårsforsett som blir holdt. Jeg datt av etter hvert, selv om jeg humret av og til (særlig av lillesøster til Odd, alle hennes replikker er i STORE BOKSTAVER, hun roper en del). Men jeg lo høyt ett sted, og ler jeg høyt av bøker må det deles:

Læraren spurte om dei gjekk i gudsteneste, om dei las ofte i Bibelen, om kva dei trudde på og meinte. Elevane tagde. Odd budde for langt frå sentrum til å høyre kirkeklokkene, og meinte det same som bestemora. Det var mange år sidan no, og ho hadde sagt det i eit naborom: "Om ein gjest lover å kome igjen, skal han ikkje vente i to tusen år. Og om han likevel gjer det, kan han ikkje venta at kaffen skal vera varm


Arnfinn Kolerud er aktuell med Når ein først skal skyte nokon, som har fått lovord.


Bjørn Veen
Gjesdal folkebibliotek

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar