Søk i denne bloggen

torsdag 18. mars 2010

Mørkredd?

Skeleton Creek av Patric Carman

Er du mørkredd? Jeg var selv alltid litt nervøs rundt tomme hus.

Da jeg vokste opp gikk jeg i fjoset, vi hadde to garder, den ene lå en 7-800 meter fra hovedgarden. Ved siden av fjoset stod et tomt bolighus. Lenge bodde det et gammelt ektepar der, men da mannen døde, flyttet konen tilbake til Haugesund. Så hver gang jeg skulle fore dyrene så gikk jeg opp en lang bakke langs høye mørke trær, opp mot et helt tomt huset som stod der med sine gapende tomme vindu. Jeg fikk aldri tanken ut av hodet at det stod noen i vinduet og kikket på meg.

Skeleton Creek er dagboken til Ryan. Han og Sarah er uromomenter i den lille byen Skeleton Creek. Han skriver, hun filmer. I boken kommer de bort i et mysterie da de utforsker en gammel nedlagd muddermaskin. Noe skjer, og Ryan og Sarah får forbud mot å treffes igjen, noensinne! De kommuniserer via nettet, Ryan skriver, Sarah filmer. Og det kule er at disse filmsnuttene ligger på nettet, så du leser hva Ryan gjør i boken og så ser du filmer på nettet hva Sarah undersøker.

Den første filmen kan du se her: http://sarahfincher.com/ Passord: houseofusher
Synes du den er skummel er det bare å anskaffe seg boken.

Dette er den fjerde synsingen om boken i CappelenDamm sin flotte bloggturné. Les Marielle sin flotte anmeldelse fra i går og gled deg til Monica sin lørdag.

Bjørn Veen
Gjesdal folkebibliotek

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar