Søk i denne bloggen

onsdag 20. mai 2009

K K GID av Janne Aasebø Johnsen


Aktuell bok om nettmobbing

Vibeke går i 8 klasse, hun har akkurat kommet tilbake fra ferie og gleder seg til å fortelle vennene sine om alt som har skjedd. Det er og snart audition til skolerevy. Vibeke kommer til skolen i godt humør. Men så vil ingen snakke med henne, hun møter en vegg av taushet. Det viser seg at noen skriver kjipe kommentarer om bestevenninnen hennes, Karianne, på nettet og de ser ut som de er skrevet av Vibeke.


Fra boka:

”Jeg er ikke helt dum heller da, så jeg sjekka Kariannes side. Klikka på linken, og der i meldingsboksen sto navnet mitt og: Du er grei du Karri, men det ække alti du lukter så god. Jeg ble sittende med åpen munn. Jeg hadde ikke skrivi det. Hvordan kunne de tru det?


Men hvorfor skulle Vibeke slenge dritt om bestevenninna si? Og tør hun prøve seg på audition til skolerevyen? En ting er sikkert: Det er vanskelig å konsentrere seg om skole, revy og gutter når bestevenninna de hater deg!


Av Bjørn Veen, Gjesdal folkebibliotek

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar